4 Ekim 2013 Cuma

Gün 3: Kabak-Gey

Ön not: Alınca sonrası yol ikiye ayrılıyor; biri Boğaziçi köyü üzerinden ve şu anda adını hatırlamadığım ama güzel olduğu söylenen bir antik kentten geçiyor ve Bel'e bağlanıyor. Biz Gey üzerinden gittik ve ertesi gün yine Bel üzerinden devam ettik.

Kaç km: 16-17 km civarı (emin değilim)
Ne kadar sürdü: 6 saat kadar (ama arada kaybolduk falan, çok güvenilir değil benim yazdığım saat); Kabak - Alınca 2:40 civarı, Alınca - Gey ise 3,5 saat falan.
Su: Kabak'tan Alınca'ya kadar yalnızca şelaleye uğrarsanız su var. Alınca'dan Gey'e kadar da su bulamadık. En az ikişer lt ile çıkmalı.
Ekip: 4 kişi
Özel bir durum: Yok
İşaretlemeler: Alınca'ya kadar iyi ama sonrasında sıkıntı çektik. Alınca'dan çıkıp asfalttan Gey'e yönelmişken henüz birkaç yüz metre sonra sağa işaretleme var ama biz tesadüfen gördük. Dikkatli olun. Patikaya girdikten sonra da yine bir ara sağa dönüş var ve zor görünüyor. Biz kaçırdık o işareti mesela. Hem soldaki taştaki X işaretinin önüne bitkiler geçmiş, hem de sağdaki dönüş kısmı belli olmuyor. Biz epey taş üstüne taş koyduk ama dikkat.

Sonrasında da sıkıntı çektik. Bir ara izleri yine kaybettik ve bir şekilde asfalta çıktık. Bu kaybetme bizim kusurumuz da olabilir, iyi hatırlamıyorum ama dikkatli olun. Asfalttan epey yürüdükten sonra Alınca-Gey tabelasını görüp sağa saptık, sonra da birkaç yüz metre sonra yine bir tabela görüp Gey yönüne devam ettik. Siz işaretleri kaybetmediyseniz asfalta çıkmayacaksınız ve yolu uzatmayacaksınız. ((: Bu arada tabelalarda da tuhaflık vardı. Bİr yerde Gey 3 km yazıyordu mesela, 1-1,5 km yürüdükten sonra yine Gey 3 km yazıyordu ve ikincisinden sonra gerçekten 3 km daha yürüdük.

Yol durumu: Kabak-Alınca çıkışı gerçekten çok zorlu ve yıpratıcı; Alınca - Gey arası da pek kolay sayılmaz
Varılan yerde Market vs: Alınca'da market yok; Gey'de mutlaka Ge Markete (köye girince solda göreceksiniz) gidilmeli. Tahir Abi ve Hatice Abla dünyanın en tatlı ve güler yüzlü iki insanı. Peynir, yoğurt, domates, konserve vs ihtiyaçlarınızı karşılayabilir; marketin üstündeki köşkte ücretsiz kalabilir, duşu-tuvaleti kullanabilirsiniz.
Kalınacak yer: Ge Market
Diğer: Alınca'ya çıkış gerçekten zorlu, hazırlıklı olun.

Şelale çok güzeldi, Eylül'de bile epey su vardı. Oluşan gölete de girebilirsiniz, suyunuzu da doldurabilirsiniz. Bu arada Kabak'tan giderken bir yerde bir tabela ile karşılaştık; şelaleye giden 2 yoldan gösteriyordu. Bir tanesi Likya Yolu üzerindendi ve daha uzundu; bir diğeri kanyondan gidiyordu ve daha kısaydı ama yer yer çok dik olduğunu, çantalarla çıkmanın zor olduğunu duyduğumuz için Likya yolu üzerinden gitmeyi seçtik. Diğer yol da belki o kadar zor değildir, araştırabilirsiniz. Lİkya yolu üzerinden gidince, şelaleye uğrayacaksanız eğer, şelale tabelasını görüp biraz dik bir iniş-çıkış yapacaksınız. Biz çantaları yukarıda bırakabileceğimizi dönüşte akıl edebildik. Biz ettik, siz etmeyin; sadece mataraları alın ve öyle inin ((:

Şelaleden 1 saat kadar sonra sağda düzlük bir alan var ve kayanın hemen arkasında muhteşem Kabak manzarası. Bakmadan ve -makineniz varsa- fotoğraf çekmeden geçmeyin.

Biz Alınca'da birkaç saat kalıp öğleni geçirdik. Sıcak mevsimdeyseniz ve siz de öyle yapacaksanız, köylülere eski çeşmeyi sorun, orası uygun.

--------------------------------------------------------------

Eğer bu blogdaki bilgiler işinize yaradıysa ve bana para veya başka bir armağan iletmek isterseniz şuradan ulaşabilirsiniz: emreertegun@gmail.com