5 Ekim 2013 Cumartesi

Gün 11: Bezirgan - Gökçeören

Kaç km: 20 km (biz bir kısmını kısalttık, aşağıda anlatmaya çalışacağım)
Ne kadar sürdü: 8 saat
Su: Arada Sarıbelen'de su var; onun dışında çeşme yok. Sarıbelen-Gökçeören arasında bazı kuyular var.
Ekip: 4 kişi
Özel bir durum: Yolu 3 km kadar kısalttık ama bir o kadar da, 2 kere kaybolduğumuz için zaman kaybettik.
İşaretlemeler: Bezirgan'dan çıktıktan sonra sıkı bir yokuş sonrası toprak yoldan devam edeceksiniz. Birkaç yüz metre sonra sola dönüş var ama gözden kaçma olasılığı çok yüksek. Dikkat! (İşin tuhafı dönmeyince, az ileride işaret olması. Biz o işarete güvenip boşu boşuna tırmandık bir sürü, sonra aşağılardan bir çobanın seslenmesiyle yanlış yolda olduğumuzu anladık ve geri dönüp zorlukla işareti bulduk.)

İşaretten aşağıya indikten sonra asfalta çıkılıyor ve bir süre sonra yine sola, patikaya giriliyor. Sonra bir dere yatağını geçtikten sonra yine işaretleri kaybettik ve epey uzun süre aradık. İleride bulabildik. Okuyunca anlamayacaksınız ama orada anlam kazanabilir şimdi yazdığım şey: Dere yatağını geçtikten sonra karşıdaki tepeyi aşacaksınız. O tepeyi aşmak için işaretler de hafif sol taraftan ilerliyor. Yani tepeye doğru, hafif sola yönelerek yürürseniz işaretleri göreceksiniz. Tepeyi aşınca asfalta çıkıp sola dönüp devam edin. Bir yol düz (aşağıya doğru) devam edecek, diğer bir yol sağa kıvrılacak. Likya yolundan devam etmek için düz devam edin ve 5-6 dk sonra solda kamp yapmak ve dinlenmek için çok uygun olan köşkü ve altında çeşmeyi bulun. 20 metre ileride de Gökçeören 13 km tabelasını göreceksiniz zaten.

Biz yolda birkaç kere iz kaybedip çok vakit kaybedince hava kararmadan Gökçeören'e varmamız tehlike altına girdi ve Sarıbelen'deki bir amcadan yolu bir saat kadar kısaltacak bir yol öğrendik. Zaman sorununuz olursa diye aktarmak istiyorum. Anlatması zor ama deneyeceğim: Köşkten geriye dönün ve az önce bahsettiğim yol ayrımından sola dönün (camiye doğru). Sonra dümdüz devam edin ve yol bir yerde sola doğru virajla 180 derece dönüyor. Tam orada virajı bırakıp öndeki toprak yola girin. Bir süre gittikten sonra o yol sağa dönerek Likya Yolu'na bağlanıyor. Oralarda evler var, yardımcı olurlar.

Yol durumu: Bezirgan'dan çıkıp 5 dk yürüdükten sonra çok sıkı bir yokuş çıkacaksınız. Hazırlıklı olun. Ayrıca toplamda uzunca bir etap ama genel olarak çok çok zorlu sayılmaz. Pek de keyifli...
Varılan yerde Market vs: Arada Sarıbelen'de market var, Gökçeören'de yok.
Kalınacak yer: Gökçeören'de caminin yanındaki köşk kamp için uygun, suya da yakın. Biz cami imamının çağrısına uyarak caminin üst katında (galiba kadınların bölümü oluyor) yattık. Hayatımda ilk kez -hem de kızlı erkekli- camide uyumuş oldum.
Diğer: Pansiyoncu Hüseyin var Gökçeören'de. Orada kalmamız için epey bastırdı ama istemedik. 'Paramız yok' dedik. Ama 11. günde ilk kez yemek yaptırdık (eşi ile yaptı) ve çok ucuza güzel bir yemekle karnımızı doyurduk.

--------------------------------------------------------------

Eğer bu blogdaki bilgiler işinize yaradıysa ve bana para veya başka bir armağan iletmek isterseniz şuradan ulaşırsınız di mi? emreertegun@gmail.com