5 Ekim 2013 Cumartesi

Gün 20: Korsan Koyu - Adrasan

Bir gün önce anlattığım gibi, Karaöz-Adrasan etabının 1 saate yakın kısalmış versiyonu

Kaç km: 20 km
Ne kadar sürdü: 7 saat
Su: Sadece Gelidonya Feneri'nde yağmur suyunun depolandığı bir hazne var. Su arıtma tabletiyle içilebilir sanırım. Onun dışında Adrasan'a girene kadar hiç su yoktu. Dikkat! 3 lt (en az 2,5 lt) civarı almakta fayda var, Korsan Koyu'ndan çıkarken de patlayana kadar içmekte fayda var. Ayrıca meyveniz, salatalığınız varsa da iyi olur. Biz 2 kişi, 5 lt su + meyve-salatalık ile zor idare ettik. Yemek de yapıp harcamadık.
Ekip: 2 kişi
Özel bir durum: Zorlu ve tırmanışlı bir etaptı ama biz çok tempolu yürüdük. Kate'in kitabına göre 8 saat sürmeliydi, biz 7 saatte geldik.
İşaretlemeler: Çok iyi, kaybolma riski yok.
Yol durumu: Önce 3 km toprak yoldan devam ediyorsunuz, sağa-sola dönüş yok hiç. Sonra Gelidonya Feneri'ne doğru 2 km sıkı bir tırmanış. Dik ama çok çok keyifli. Ayrıca patika toprak olduğu için, görece kolaylaştırıyor hayatı. Fenerden sonra daha da sıkı bir tırmanış var, epey yorulacaksınız ve zorlanabilirsiniz. Eğer fenerde uzun mola verdiyseniz veya gecelediyseniz, yola çıkmadan önce çok çok iyi ısının. Zorlu yolun sakatlama potansiyeli yüksek. O zorlu çıkıştan sonrası da (son 3-4 km'ye kadar) zorlu, diyebilirim. Ama o kadar değil. Yalnız inanılmaz keyifli. Yürüdüğüm en güzel rota, kesinlikle! Mest oldum.
Varılan yerde Market vs: Adrasan'da birçok market var. Birinde domates, soğan ve 1-2 meyve vardı; diğerlerinde yok. Ama dolabı olan marketler hep. Diğer tüm ihtiyaçları karşılayabilirsiniz.
Kalınacak yer: Biz Adrasan'da da sahile kuruverdik çadırımızı.
Diğer: Adrasan girişinde bir hayrat var, tam sahil yoluna çıkıldığında karşınıza çıkan tur şirketinin yanında da (dışarıda) musluk var ve suyu içiliyor.

Gelidonya Feneri pek güzel elbette ama biz 9 civarında vardık. Tahminimize göre gün doğumunu veya batımını oraya denk getirmekte fayda var, esas o zaman çok güzel olurdu. Orada konaklıyormuş da insanlar ama su sorunu olduğunu ve yolda hiç su bulamayacağınızı unutmayın. Ama bunu yaparsanız, eminim çok büyülü bir gece geçirebilirsiniz de. Tercih sizin. Bu arada fenerin oradan çok güzel görünen adaların manzarası, yukarı daha çok tırmandıktan sonra daha da muhteşem hale gelecek. Sıkça dönüp bakmalı.

--------------------------------------------------------------

Eğer bu blogdaki bilgiler işinize yaradıysa ve bana para veya başka bir armağan iletmek isterseniz şuradan ulaşabilirsiniz: emreertegun@gmail.com

1. eveeettt :) biz bi geceyi gelidonya fenerinde geçirdik :) bizden bi gün önce konaklayanlarla karşılaştık yolda ve çok kişinin orda konakladığını söylediler. E tabi susuz etap olduğunu da biliyoruz ama ne çare. Neyse yolun güvenli kollarına kendimizi bırakıp başladık yürümeye ve vardık fenere. Oraya köşk (çardak gibi ahşap bişi) inşa edilmiş geçen sene. Yerden de yüksek hani böcek gelme ihtimali yok, kurduk çadırı. Bizden sonra oraya öylesine yürüyüşe gelenlerden su istedik. Yaniii susuz etapta su ayağımıza gelmiş oldu böylece. Başka da kimsecikler gelmedi. Sonra karanlıkla beraber başladık yıldızları seyre. Yalnız gece büyülü olduğu kadar domuzluydu da. 😂 domuz kardeşler yiyecek aramaya koyuldular biz çadırdayken. Tabii uyuyamadık ama iki hatun kişi ne yapacağımızı da bilemedik. Ertesi sabah adrasana bi yürüyüşümüz vardı, kaçışımız da denebilir, fenerden çıkarken arkamıza dönüp bakmak aklımıza bile gelmedi :)
    Her şeye rağmen, her şeyiyle birlikte harika bi geceydi yine de :)